360 graden feedback

Door 360 graden feedback krijgt de medewerker vanuit verschillende invalshoeken feedback op zijn functioneren. Door gebruik te maken van de 360 graden feedback-methode ontstaat er een veelzijdiger beeld van de talenten en de verbeterpunten van uw medewerkers. De 360 graden feedback-methode is een krachtig instrument waarmee u het beste uit uw medewerkers naar boven kunt brengen. Dit komt niet alleen de ontwikkeling van uw individuele medewerkers ten goede, maar ook uw team(s) en daarmee uw bedrijfsresultaten.

Wanneer 360 graden feedback?

U kunt deze methode gebruiken als voorbereiding op een functionerings- of een beoordelingsgesprek. Deze gesprekken vinden echter meestal slechts een keer per jaar plaats. Om de mogelijkheden van deze methode volledig te benutten, is het aan te raden om meerdere keren per jaar een sessie in te plannen; bijvoorbeeld ieder kwartaal. Op deze manier blijven uw medewerkers gemotiveerd om zichzelf te blijven ontwikkelen.

De (digitale) vragenlijst

De vragenlijst kan ingaan op de (specifieke) competenties of op een bepaald aspect van het functioneren. De vragenlijst wordt ingevuld door de medewerker. Een geselecteerd groepje collega’s die de medewerker goed kennen en veel met hem samenwerken vullen dezelfde vragenlijst over de medewerker in. De vragenlijst kan in meerdere talen worden uitgezet en gerapporteerd.

De terugkoppeling | de rapportage

De resultaten van de medewerker worden vervolgens afgezet tegen die van de feedbackgevers. Op deze manier kan de medewerker zien waar de overeenkomsten en de verschillen liggen. Hij kan dan samen met de leidinggevende één of meerdere doelen formuleren om zijn functioneren te verbeteren of naar een hoger plan te tillen. Een persoonlijke doelstelling helpt een medewerker in de motivatie om zichzelf te (blijven) verbeteren.

Meer info over de 360 graden feedback methode:
Bel 0343 72 22 26 of mail naar info@peoplegraphics.nl

Vraag hier een offerte aan!