Medewerkersonderzoek

Medewerkersonderzoek en voorkeurswerkgever

Talent aantrekken en behouden staat hoog op de agenda van veel HR-afdelingen. Maar hoe wordt en blijf je daarin succesvol, terwijl je met veel organisaties in dezelfde (kleine) vijver aan het vissen bent? Om te kunnen concurreren zullen organisaties voorkeurswerkgever moeten blijven: aantrekkelijk voor nieuw talent en toekomstbestendig voor behoud van talent, kennis, ervaring en ambities.

Focus op positieve medewerkerservaring

Het creëren van een positieve medewerkerservaring is noodzakelijk om voorkeurs-werkgever te blijven op de concurrerende (internationale) arbeidsmarkt. Een positieve medewerkersbeleving ontstaat voor een belangrijk deel vanuit inhoud werk, (financiële) waardering, autonomie, sociale veiligheid, loopbaanmogelijkheden, werksfeer, organisatiecultuur, samenwerking, ontwikkelingsmogelijkheden en managementstijl.

Een podium voor medewerkers

Met medewerkersonderzoek geeft uw organisatie een podium aan de beleving, feedback en ideeën van medewerkers. Medewerkersonderzoek is investeren in (continu) verbeteren, het waarmaken van ontstane verwachtingen tijdens de onboarding en aantrekkingskracht op de arbeidsmarkt. Organisaties die continu verbeteren, blijven een magneet voor (nieuw) ambitieus talent en behouden hun aantrekkingskracht voor (nieuwe) klanten.

Beter presteren met medewerkersonderzoek

Organisaties die actief zijn met medewerkersonderzoek presteren beter en creëren meer mogelijkheden voor groei; door behoud en de werving van nieuw en ambitieus talent. Tevreden en loyale medewerkers blijven bovendien langer bij een organisatie werkzaam.

Succesvol medewerkersonderzoek

Een medewerkersonderzoek is niet per definitie succesvol. Enkele belangrijke factoren voor succesvol medewerkersonderzoek:

  • Iedere organisatie is anders, dus altijd maatwerk;
  • Heldere doelstellingen medewerkersonderzoek;
  • Draagvlak HR, ondernemingsraad (OR) en directie;
  • Inzet van communicatie professionals;
  • Duidelijk perspectief voor ‘hoe verder’ met resultaten medewerkersonderzoek.

Belangrijke opbrengsten medewerkersonderzoek

Het medewerkersonderzoek van PeopleGraphics brengt uw organisatie:

  • Inzicht in de beleving en tevredenheid van uw medewerkers;
  • Een heldere diagnose van sterke punten en verbeterpunten;
  • Concrete input en inspiratie voor managementstijl;
  • Versterking van samenwerking binnen en tussen teams;
  • Inzicht in uw positie als voorkeurswerkgever.

Vaker meten voor topconditie

Medewerkersonderzoek geeft extra slagkracht voor behoud en werving van nieuw talent. Frequent medewerkersonderzoek houdt uw organisatie bovendien in topconditie. Niet alleen een ‘jaarlijkse APK’, maar een medewerkersmonitor waarmee op continue basis verschillende onderwerpen en actuele ontwikkelingen flexibel worden gecombineerd. Medewerkers-onderzoek wordt op deze manier een natuurlijk onderdeel van uw primaire bedrijfsproces. Informeer naar onze mogelijkheden!

Gebruik onze ervaring

Met een high-end platform doet PeopleGraphics onderzoek naar de beleving en tevredenheid bij medewerkers, klanten en andere doelgroepen. Met de vlieguren van meer dan 25 jaar ervaring brengt PeopleGraphics uw organisatie heldere inzichten en succesvolle verbeteringen. PeopleGraphics heeft benchmarks om de vergelijking met andere organisaties te maken.

Meer info over medewerkersonderzoek:
Bel 0343 72 22 26 of mail naar info@peoplegraphics.nl

Vraag hier een offerte of een gratis demo aan!